Sider

mandag den 1. juli 2013

Små rabarberkager

Syrlige røde rabarbere
Min fine lille blog har ligget stille alt alt for længe... Et forestående bryllup nærmer sig med hastige skridt og det har betydet en stærk reducering af mine små og store kagebagerier. Men i weekenden blev abstinenserne for store og jeg fik bagt fine små kager af et bundt rabarber, jeg faldt over i REMA1000. Jeg elsker rabarber, rabarberkager og alt andet der indeholder denne herlige stængel og kunne derfor heller ikke lade dem gå forbi min næse.


For ikke at bryde aftale med nul kager før september, bagte jeg kun få og små kager :-)

Til ca 10 små kager brugte jeg:

2 tynde stængler rabarber skåret i små stykker og drysset med sukker
ca. 90 gr smør
ca 80 gr sukker
1 æg
2 spsk creme fraiche
ca 70 gr mel
hakkede usaltede pistacienødder
mandelflager til at drysse på toppen

Lidt lækker hvid chokolade vil helt sikkert kun gøre noget godt for kagerne...

Jeg piskede smør og sukker hvidt og cremet, rørte ægget i sammen med creme fraiche. Melet vendte jeg i dejen og sidst blev rabarber og nødder vendt i. Dejen kommes i silikoneforme og bages ca 15 min ved 180 grader.

Hokus pokus små skønne rabarberkager.....

De sidste rabarber skal anvendes i aften til en lyn hurtig dessert... bagte rabarber med marenges! Jeg lover et billede og en opskrift i morgen.

Ingen kommentarer: