Sider

mandag den 2. april 2012

Pizzabund tynd og knasende sprød!

Jeg har efter utallige forsøg med diverse opskrifter på pizzabunde endelig fundet én der ser ud til at virke! Naturligvis vil jeg gerne dele den med jer! Jeg desværre ikke et billede af sidste forsøg, men oploader et, så snart der igen er bagt på Islands Brygge!

Ingredienserne er:

3 dl lunkent vand
25 g gær
400 gr mel
2 spsk olivenolie
1 spsk salt

Fremgangsmåden er følgende:

Hæld vandet op en skål og opløs gæren i. Tilsæt 100 gr mel og rør rundt. Lad den flydende fordej hæve i 30- 60 minutter og tilsæt så resten af melet, olie og salt. Ælt grundigt til dejen er smidig og glat. Lad den hæve til dobbelt størrelse. Del dejen i 2 eller flere små boller der rulles helt tynde. Kom det ønskede fyld på og bag i ca 10- 15 minutter ved høj varme (250 gr.)
Jeg har haft bagt pizza på en bageplade der er varmet op sammen med ovnen, da jeg endnu ikke har en bagesten.

Velbekomme...

2 kommentarer:

Sara sagde ...

Lyder godt - det må prøves!

Unknown sagde ...

Hvor mange personer er potionen til?