Sider

søndag den 16. december 2012

Knasende sprødt knækbrød

Kerner og frø er målt af!
Sidste lørdag fejrede jeg sammen med små 50 andre søde mennesker min søde søsters 30 års fødselsdag. Opskriften for en herlig aften var "Drinks og Dans". De festlige gæster blev dog også trakteret med diverse små hapsere som min søster og hendes kæreste havde haft travlt med at forberede.
Jeg fik lov til at bidrage med knasende knækbrød en masse. Opskrifter på knækbrød findes jo heldigvis på enhver mad- blog med respekt for sig selv, så det er nemt at komme igang med produktionen.
Jeg vil nu alligevel dele min opskrift med jer- også selv om den nok ikke adskiller sig voldsomt fra alle de andre der findes i cyberspace.

Jeg bruger:
1 dl solsikkekerner
1 dl hørfrø
1 dl sesamfrø
1 dl græskarkerner
1 dl havregryn
3,5 dl hvedemel
salt
2,5 dl vand
1,5 dl olie
1 tsk bagepulver
evt lidt kanel


Alle ingredienser blandes sammen til en fedtet klump. En potion rulles ud mellem to stykker bagepapir. Jeg ruller det helt tyndt, men det kan du jo gøre, som du synes bedst om.  Jeg skærer passende stykker med et pizzahjul eller en kniv. Knækbrødet bages ved 200 grader i ca 10-15 minutter.
Det smager som slik- så det er bare med at komme i gang :-)

En af mange plader er klar til at komme i ovnen!

Ingen kommentarer: