Sider

søndag den 21. oktober 2012

Skønne chokolademazariner til fest og hverdag

Chokolademazariner med appelsin

I onsdags havde jeg besøg af min søde madklub. Madklubben består af fem skønne damer, som jeg har læst på universitetet med. Vi har fulgt hinanden i tykt og tyndt, stor og små opgaver og ikke mindst til mange hyggelige middage i løbet af vores godt 12 års lange bekendtskab.

Vi havde desværre afbud af to dejlige damer som følge af konference i Australien og sygdom. De andre damer blev budt på Chili con carne med en fyldig salat af spidskål, æble, edmamebønner og ristede pinjekerner.
Til dessert serverede jeg en lækker krydret PURE the fra Pukka med smag af anis, fennikel og kardemomme (en dejlig gave fra min fødselsdag)  og en skøn lille chokolademazarin. Jeg er blevet inspireret af Anne fra Anne Au Chocolat til at bage disse skønne kager der smager skøn af marcipan, chokolade og appelsin. De er super nemme at bage og jeg bagte dem dagen i forvejen, og det tog de på ingen måde skade af.
Jeg nåede desværre ikke, at tage billede af serveringen til Madklubben, men resterne kom i en praktisk plastikbøtte og skabte lykke torsdag hos mine kollegaer. Torsdagskagen var ellers aflyst på kontoret på grund af efterårsferie, men jeg synes nu, at de seje kolleger der sammen med mig holdt fanen højt i uge 42 skulle have lidt sødt.

Ingen kommentarer: