Sider

tirsdag den 21. august 2012

Alene hjemme...

I aften er jeg alene hjemme. Min søde kæreste er på kundemiddag på Den Røde Cottage (hårdt arbejde!)

Efter at have forkælet mig selv med en take away sommerboks fra Hatoba sushi, kastede jeg mig over en opskrift på groft brød, som jeg har fundet på Irmas opskriftapp.  Bollerne skal være et supplement til min madpakke de næste dage.

Opskriften er nem at røre sammen, til 15 boller har jeg brugt:
1/2 l vand
1/4 dl rapsolie
1 pk gær
1/2 spsk salt
300 g hvedemel
225 g rugmel
100 g knækkede hvedekerner
100 g solsikkekerne

Gæren røres ud i lunt vand og olie. De resterende ingredienser røres i og dejen sættes til hævning i 45 min. Bollerne formes og kommes i smurte forme. Bollerne efterhæver i 30 min. Bages ved 200 grader i 12-15 min.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Mmm de ser gode ud, er da vist lige til ungernes madpakker. Tak :-)
Bedste hilsner
Iben

Mette Enevold sagde ...

Velbekomme Iben. Der er måske sjove i madpakken for små størrelser fordi de ligner små paddehatte